7. kolo OP: TJ Vítkov "A" - TJ Sokol Štěpánkovice 5-3

04.02.2018 09:00

 

Plesová sezóna je v plném proudu, takže to vstávání je pro některé o něco těžší. Po 9h se nám podařilo seskupit Budišovskou divizi a mohli jsme vyrazit do našeho předměstí. 

V 9:15 jsme byli na místě a než jsme stihli vypít první slepičku, tak jsme bohužel zjistili, že už tečem 0:1 (příchozí sms na Jirkův telefon). 

Bylo asi 9:45 a od páté desky se ozvalo silné povzdechnutí: když jsem přišel blíž zjistil jsem, že Dušan si poplet samce a samici a musel vynuceně táhnout králem bez možnosti rošády, takže partie skončila později prohrou. 

Naštěstí pro naše barvy vzal opratě do svých rukou ve skvělé formě hrající Jindra Laschober a mohutnýma vidlema napíchl soupeřovu věž a odhodil ji na kupku.

Vzápětí můj dlouholetý soused Tonda (naštěstí jen na šachovnici) zapisuje na svůj partiář nevídanou věc – 1:0, je to jeho první výhra bílými figurami v sezóně.

Zkontroloval jsem dění na deskách a nabídl jsem soupeři remízu, kterou později přijal, posléze tak dopadla i Slavojova partie.

Oddával jsem se už pití legendární beraní 12, když s úsměvem na rtech přicupital náš šachový matador Richard Sommer se zaknihovanou 1. Takže je to 4:3 a čekáme už jen na Kuřete, který s vydobytou figurou hazarduje v závinu se životem, naštěstí soupeř nevidí smrtící úder a po pár tazích vzdává – 5:3. 

 

Na diagramu je zachycen hazard bílého se životem na 1. stole. 

V této pozici je černý na tahu a může vyhrát.

 

 

 

 

 

 

Teď už stačí remíza v Kobeřicích a titul je náš :-)

 

ŠO TJ Vítkov "A"   TJ Sokol Štěpánkovice
Bergloviec Jan 1944 1 - 0 1702 Kurka Michal
Jaššo Slavomír 1843 ½ - ½ 1779 Czudek Bohuslav ml.
Vlček Antonín 1774 1 - 0 1769 Czudek Bohuslav st.
Bartošek Martin 1791 ½ - ½ 1816 Kurka Vilém
Číž Dušan 1727 0 - 1 1670 Harazim Vilém
Kundrát Jiří 1614 0 - 1 1551 Švacha Vojtěch
Sommer Richard 1654 1 - 0 1532 Nevřela Bernard
Laschober Jindřich 1481 1 - 0 1000 Kurka Jakub
  5 : 3